Dag 5 Naar Trinidad - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wiari - WaarBenJij.nu Dag 5 Naar Trinidad - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wiari - WaarBenJij.nu

Dag 5 Naar Trinidad

Door: Arina

Blijf op de hoogte en volg Wiari

24 November 2014 | Nederland, Rotterdam

Vroeg uit de veren vandaag, want we moesten heel wat kilometers afleggen. Het ontbijt stond om half acht klaar en om half negen was iedereen en alles in de bus geladen en konden we vertrekken. Zowaar op de afgesproken tijd. Applaus voor onszelf.

Ons een klein beetje voorbereid op de weg, met de zogenaamde kustweg in ons achterhoofd, viel dat reuze mee. De wegen waren redelijk onderhouden, dus geen rondspringende nieren vandaag. Alleen hier en daar een overstekende hond, maar Frans heeft ons veilig in Trinidad gebracht.

Hij was druk met chauffeuren, Wim met navigeren en de rest met chillen, muziek luisteren en een beetje slapen.

Op zich is het wel apart want het is de snelweg van Cuba maar er rijden ook gewoon paard en wagen. Af en toe een fietser of gewoon iemand die op zijn gemakkie aan het wandelen is, in de hoop een lift te krijgen.

Onder elk viaduct staan groepjes mensen op een lift te wachten of misschien op opgehaald te worden. Geen idee maar in Nederland word je gelijk opgepakt. Nou hier dus niet. Wat natuurlijk ook zou kunnen dat alles normaal langs de weg loopt, maar de regen kwam ook nu weer met bakken uit de hemel. Qua weer voelde we ons wel in Nederland. Ook hebben we nog een aantal kinderliedjes gezongen en een regenboog gezien, ook dat lied hebben we gelijk even ingezet. Al met al een lange maar heel gezellige rit.

Rond 3 uur kwamen we aan in Trinidad, eers even getankt en waren we niet echt onder indruk van de vriendelijk van de mensen. Gelukkig was dat er maar 1 want verder zijn ze hier allemaal super vriendelijk. Op weg naar onze overnachtingsplaats, keken we onze ogen uit, want eerlijk gezegd het zag er echt uit als een achterbuurt. Dus hadden we niet al te hoge verwachtingen van onze Casa.

Aangekomen ging er een poort op en ...... wauw wat verschrikkelijk mooi, echt een wereld van verschil. Het is een ranch, ze fokken en hebben er ook nog paarden. Dus jullie begrjipen waar we de Gerda´s konden vinden. De kamers zijn supergroot met bijzondere badkamers en heerlijk warm water. Wat even wennen is, is het niet mogen doorspoelen van toiletpapier, dit moet in een emmertje naast het toilet.......het apart.

Koffers op de kamer gegooid, rondje landgoed gedaan, incl. zwembad waar we zeker gebruik van gaan maken, toen een heerlijke koude bier en limonade gedronken, in afwachting van ons avondeten. Ook dit was weer top, we kregen voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, daarna nog even voor kamers wat gedronken. Toen zat deze dag er ook weer op en lekker ons bedje ingekropen. Voor Anton en Gerda best moeilijk kiezen, die hadden nl gewoon 3 bedden op de kamer.

Voor morgen staat een verkenning van Trinidad op het programma en als het lukt een ritje te paard.

• 25 November 2014 - 10:24

Albert:

Goed te horen dat de reis prima is gegaan. Waren toch veel kilometers. Eindelijk een verblijf zoals jullie dat gewend zijn, ook zeer prettig. Veel plezier nog.